Penzion U Součků - Levné UBYTOVÁNÍ JINDŘICHŮV HRADEC

Volný čas

Volný čas – v Jindřichově Hradci a jeho okolí je nespočet možností pro sportovní a kulturní vyžití.

Sportovní vyžití:
Pro náruživé sportovce jsou v blízkosti tenisové a volejbalové kurty, krytý plavecký bazén a upravené cyklostezky. Velkým lákadlem pro obyvatele a návštěvníky Jindřichova Hradce je jeden z nejmodernějších aquaparků v ČR.

Tipy na výlety na kole:

Jindřichův Hradec – přes Novou Ves – Nová Bystřice (25 km) – krásné okolí České Kanady

Náročnost: snadný rovinatý terén, mírné stoupání mezi Dolním Žďárem a Malíkovem nad Nežárkou

Od Ubytování U Součků se vydáte směrem do centra Jindřichův Hradec, projedete kruhový objezd, rovně do centra. Na světelných semaforech odbočíte doleva a pak hned doprava, pojedete kolem zámku směrem dolů z kopce. Přejedete most přes řeku Nežárku a na křižovatce odbočíte vlevo směrem na Buk. V Lišném Dvoře zabočíte doleva, kde začíná příjemná úzká cesta kousek nahoru lesem. Těsně za lesem napravo, uvidíte koně a na levé straně se pase vysoká zvěř daňci. Můžete se zastavit a porozhlédnout se po malebné krajině Jindřichova Hradce.

jindrichuv-hradec-nova-bystrice

Dále pojedete krásnou a klidnou cestou přes Horní Žďár až do Dolního Žďáru. U obecního úřadu v Dolním Žďáru zatočíte doleva a pojedete směrem na Malíkov nad Nežárkou. (Nyní musíte být opatrní, protože budete přejíždět hlavní tah na České Budějovice). Pojedete dál po silnici III. třídy až dojedete po mírném stoupání do Malíkova nad Nežárkou. Projedete Malíkov nad Nežárkou a vydáte se do Nové Vsi. Mezi Malíkovem nad Nežárkou a Novou Vsí se můžete zastavit a občerstvit se. Na výběr můžete mít čerstvé maliny, ostružiny, ovocné stromy – Špendlíky (Mirabelky).V Nové Vsi se vydáte doprava po silnici III. třídy, obkroužíte vesnici a přijedete na silnici II. třídy, zabočíte vpravo a hned poté vlevo, kde už pojedete krásnou lesnatou zpevněnou cestou směrem do Nové Bystřice. Na cestě se můžete zastavit v lese a občerstvit se lesními borůvkami. Dojedete až k hotelu Peršlák, který se nachází v krásné romantické krajině jižních Čech. Dále pojedete směrem na Nový Vojířov, Smrčnou a až do Nové Bystřice. V Nové Bystřici si můžete pohodlně zaparkovat na náměstí svá kola, najíst se, dát si zmrzlinu a porozhlédnout se po zdejších památkách (raně barokní zámeček, kostel sv. Petra a Pavla ze 14. století, Kaple sv. Barbory) . Na závěr se můžete vydat zpět do Jindřichova Hradce na kole, nebo se dojet vykoupat k nedalekému rybníku Osika, který je vzdálen jen necelých 3,6 km. Pokud jste hodně unavení, doporučujeme vám nazpátek jet motorovým vláčkem po úzkokolejné dráze směrem do Jindřichova Hradce. Motorový vlak jezdí pravidelně v letních měsících http://jhmd.cz/storage/files/18/Jizdni-rad-pravidelne-osobni-motorove-dopravy-2013.pdf a vy můžete s sebou vzít i vaše jízdní kolo. Obyčejné jízdné stálo 44 Kč a jízdní kolo 20 Kč.

rybnik-ceska_kanada

Nová Bystřice – Osika (3,6 km)

Projedete náměstím, za městským parkem v Nové Bystřici zabočíte vlevo směrem na Albeř. Projedete Albeří a lesem až k rybníku Osika.

Osika – Staré Město pod Landštejnem (10 km)

Z Osiky pojedete po silnici II. třídy rovně 1,2 km na Klášter, v Klášteře zabočíte vpravo a pojedete lesní cestou, přes vesnici Dobrotín (8,6 km), za Dobrotínem se napojíte zpět na silnici II. třídy a zabočíte vpravo na Staré Město pod Landštejnem. Další den ráno si můžete udělat pěší výlet na zříceninu hradu Landštejn (3 km, 45 minut), nebo se na kole projet do romantických Slavonic (8,7 km), a nebo navštívit pohraniční Rakousko. Velmi zajímavé jsou nedaleké již neexistující vesnice Košťálkov, Staré Hutě, Romava a Rajchéřov, kde jsou kamenné zbytky ohrad. V roce 1900 v násilně zaniklých vesnicích žilo až 1638 obyvatel. Jednu z vesnic Košťálkov (Gottschallings) naleznete zde.